Friday, September 14, 2012

Scan - Kau Dipaksa Aku Terpaksa





Hati siapakah mampu menahan rasa terkilan..
Setelah percintaan dihujani halangan..
Sia-sialah aku berkorban selama ini..
Andai dirimu tak mampu aku miliki..

Pernah jua ku terluka dihiris belati tajam..
Walaupun rasa pedih masih mampu ku menahan..
Tapi kini aku luka erti luka perasaan..
Walaupun tak berdarah bisa buat aku gundah..

Kutahu cintamu amat kuat untuk diri ini..
Namun tak memberi erti..
Jurang pemisah di antara kita..
Makin hampir ketara..

Hina sangatkah aku pada pandangan keluargamu?
Hingga sewenang tohmahan dilemparkan..
Engkau hanya bisu melihat aku..
Yang bermatian seorang menepis hinaan..

Oh kasih andai ini kesudahan..
Ikhtiarku tiada lagi..
Walau kita saling sayang..
Terpaksa kuundur diri..
Agar tiada pihak terluka kerna kita..

Kau dipaksa lupakan aku..
Dengan rela kau menurut..
Ku terpaksa lepaskan mu..
Walau sayangku bertaut.......

No comments:

Post a Comment