Friday, December 5, 2014

Tanpa - Sixth Sense


Resah yang ku
Ubah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti

Meski
Pagi itu indah tapi
Akan sunyi tanpamu
Menemani aku sepi

Tanpa...
Cintamu aku resah
Tanpa...
Kasihmu aku hampa
Tanpa...
Dirimu aku mati
Hooo...

Kini benar-benarku rasakan
Dalam benuk hatiku tanpamu
Aku tak mengerti
Takut
Takut jauh dari dirimu
Dan kau tinggalkan aku sendiri
Tanpamu ku mati
Hooo...

Resah yang ku
Ubah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti

Thursday, December 4, 2014

Repvblik - Selimut Tetangga




Bersabarlah sayang aku akan pulang
Jangan dengarkan gosip murahan tentang aku
Berjanjilah sayang ku slalu setia
Meski ku tak selalu di sampingmu

Tak usah kau menangis meratapi aku
Tak perlu kau berfikir ku meninggalkanku


Mana mungkin selimut tetangga
Hangati tubuhku dalam kedinginan
Malam malam panjang setiap tidurku
Selalu kesepian

Mana mungkin selimut tetangga
Hangati tubuhku dalam kedinginan
Malam malam panjang setiap tidurku
Selalu kesepian

Berjanjilah sayang ku slalu setia
Meski ku tak selalu di sampingmu

Tak usah kau menangis meratapi aku
Tak perlu kau berfikir ku meninggalkanku

Tak usah kau menangis meratapi aku
Tak perlu kau berfikir ku meninggalkanku

Mana mungkin selimut tetangga
Hangati tubuhku dalam kedinginan
Malam malam panjang setiap tidurku
Selalu kesepian

Mana mungkin selimut tetangga
Hangati tubuhku dalam kedinginan
Malam malam panjang setiap tidurku
Selalu kesepian
Bersabarlah sayang aku akan pulang...

Monday, November 24, 2014

One Day - Arash feat Helena



Helena:
I can see morning lights.
Arash:
Saboori,
Kono’ dur besho az gham
Be farda to midvara
Hava to hanooz az dur daram
Helena:
One day I’m gonna fly away
One day when heavens calls my name
I lay down I close my eyes at night
I can see morning Light
One day I’m gonna fly away
One day I’ll see your eyes again
I lay down I close my eyes at night, I can see morning light.
Arash:
Dele man hanoozam pishet gire
Nagoo ke dige direh
Joodaei ye rooz az
Bemireh
Helena:
One day I’m gonna fly away
One day when heavens calls my name
I lay down I close my eyes at night
I can see morning Light
One day I’m gonna fly away
One day I’ll see your eyes again
I lay down I close my eyes at night, I can see morning light.
Arash:
Bitabeh bi to man,
Bi to.
Harja ke basham bazam
Man duset daram!
Helena:
One day I’m gonna fly away
One day when heavens calls my name
I lay down I close my eyes at night
I can see morning Light
One day I’m gonna fly away
One day I’ll see your eyes again
I lay down I close my eyes at night, I can see morning light.

Saturday, September 27, 2014

Ayat "Short-Form" yang perlu kita ketahui

* CBS - Car Booth Sale
* FTC - Flat Thtrotle Controller
* WTS - Want To Sell
* WTB - Want To Buy
* DSL - District State Leader
* ECU - Eletronic Control Unit
* EFI - Eletronic Fuel Injection
* COD - Cash On Delivery
* FOC - Free Of Charge
* FICD - Fast Idling Control Device.
* CW - Come With
* CWO - Come With-Out
* TQ - Thank You
* TQIA - Thank You In Advance
* KIV - Keep In View
* ASAP - As Soon As Possible
* CWO - Cash With Order
* RFID - Radio Frequency IDentification
* TT - Teh Tarik/Tea Talk @ Technical Talk
* OTT - Official Teh Tarik / Officail Tehnical Talk.
* AKA - As Known As
* DiY - Do It Yourself
* FYI - For Your Information
* BTW - By The Way
* STTP - Straight To The Point
* COC - Cash On Collection/Claim
* OTW - On The Way
* SC - Service Centre
* DAMFiT - D Alza Fishing Team
* BUMP - Bring Up My Post
* RC - Remote Controll
* Q&A - Questions & Answers
* FAQ - Fast Answer & Question
* ICE - In Car Entertainment
* MAOC - My ALZA Owner's Club.
* REG - Register
* Abm MOD - Moderators
* NR - North Region
* CR - Central Region
* SR - South Region
* ECR - East Cost Region
* EM - East Malaysia
* HOR - Head Of Region
* AHOR - Asst. Head Of Region
* SL - State Leader
* ASL - Asst. State Leader
* PM - Personal Message
* FB - Facebook
* ICD - Interior Car Decoration
* FS - Fuel Saver
* RPM - Rotation Per-Minutes
* VS - Voltage Stabilizer
* GC - Grounding Cable
* TS - Top Speed
* NA - Normal Aspiration
* OEM ... Original Electronic Manufacturer
* JDM - Japan Domestic Market
* OIC - ooohh I See....hehehe
* TB - Throttle Body
* COC - Cash On Collection
* UFN - Until Further Notice
* TBN - To Be Notified
* OD - Over Drive
* EBD - Electronic Brakeforce Distribution
* ABS - Antilock Brakes System
* SRS - Supplemental Restraint System
* QR Code - Quick Response Code
* MRC - MAOC RADIO CREW
* PRADAS - PERSATUAN RADIO AMATUR SELANGOR
* KAPMA - Kelab Automotif Perodua Malaysia
* IB - Internet Banking

Sunday, May 4, 2014

RINDUKAN LAH..~

Ku Benar-Benar Sayang..
Pada Dirimu Oh Kasihku..
Janganlah Engkau Ragu..
Pada Diriku..

Dan Ku Berkelana Mencari..
Harapan Yang Kita Impikan..
Dari Terbitnya Sang Suria..
Hingga Tenggelam..

Dan Ku Ingin Cinta Sejatimu..
Dan Ku Ingin Harapan Hatimu..
Oh Janganlah Engkau Bersedih..
Oh Ikhlas-Ikhlaskanlah.. Hatimu......

Rindu-rindukanlah Diriku..
Sepanjang Hari-Harimu..
Sayangku..

Sayangku Adalah..
Milikmu Yang Kau Rindu..
Doa-doakanlah Diriku Di Dalam Hatimu..
Di Dalam Nafasmu..
Sepanjang Hari-harimu..

Ku Benar-Benar Sayang..
Pada Dirimu Oh Kasihku..
Janganlah Engkau Ragu..
Pada Diriku...

Rindu-rindukanlah Diriku..
Sepanjang Hari-harimu..
Sayangku..
Ku Adalah Milikmu.....

Sunday, April 27, 2014

Ku mencari, ku mencari..~



Ku mencari, Ku mencari 
Apakah salahku 
Kau buat ku termenung seorangan 
Dalam diri sangsi, Akhirnya begini 
Perpisahan tak kuduga 

Ku mengerti, Ku fahami 
Keputusan diri 
Biar saja aku sebegini 
Permintaan terakhirku, Jangan kau lafazkan 
Simpan saja kata-kata 

Jangan diucap elamat tinggal 
Jangan kau ucap selamat tinggal 
Jangan diucap selamt tinggal 
Kepadaku... 

Walaupun seketika... Walaupun sekelip mata 
Simpan saja kata-kata, Ke akhir hayat yang ada 
Walaupun seketika... Walaupun sekelip mata 

Simpan saja kata-kata, Ke akhir hayat yang ada




* Mood : Sedih.. :'(

Thursday, April 10, 2014

Wednesday, April 9, 2014

Dengarlah Bintang Hatiku.. =)



 Dengarlah bintang hatiku aku akan menjagamu..
Dalam hidup dan matiku hanya kaulah yang ku tuju..Dan teringat janjiku padamu suatu hari pasti akan ku tepati..

Aku akan menjagamu semampu dan sebisaku..Walau ku tahu ragamu tak utuh..Ku terima kekuranganmu dan ku tak akan mengeluh..Karena bagiku engkaulah nyawaku.....

* Ape guna nye berkasih sayang, sekiranya tak SETIA~




Sunday, March 30, 2014

Sekadar Nasihat #2




WANITA dilahirkan untuk berpasangan dengan LELAKI sudah tertulis semua ini. Begitu juga dengan lelaki saling memerlukan wanita untuk melengkapi antara satu sama lain. Setiap apa yang terjadi, janganlah menganggap ianya satu kesilapan yang membebankan hidup kita. Sungguh pun takdir ini tetap akan menyatukan DUA hati menjadi SATU hati yang penuh dengan kasih sayang, cinta, rindu, dan kesetiaan. Cinta bukanlah satu permainan untuk dipertandingkan. Cinta adalah satu fitrah yang ada pada setiap insan. Jadi kepercayaan menjadi satu tembok dalam hubungan ini agar ianya menjadi kukuh dan tidak akan roboh hanya kerana orang ketiga. Percayalah pada orang yang menyayangi diri kita. Andai kepercayaan dan keihklasan ada dalam setiap tingkah lakunya maka yakinlah bahawa dia adalah milikmu..

Kata Pujangga

Wednesday, March 19, 2014

Jangan Wat Pala Tau..!!

Terbaik MatLufti ni. Mesej yg simple tp ckup brmakna wat rakyat Malaysia skang ni yg suka wat pala tau.



Kucing ni pesan x bek owh duk sebarkn berita palsu..hehehe =P

* Rindu nk sembang2 dgn die..huhuhu~ :'(

Tuesday, March 18, 2014

Be Mine..


Bermula di Facebook
Kau tegur ku dulu tak tahu malu
Tak kuasa nak layan
Aku buat tak tahu
Kau terus cuba dan mencuba
Sehingga ku jatuh cinta
Gatalnya dirimu
Membuatku terjatuh

Bila kita mula mengada
Kita selalu keluar sama
Borak panjang panjang
Makan dan tengok wayang
Sikit sikit aku merajuk
Kau selalu sabar pujuk
Tapi sebenarnya
Ku cuma nak uji saja

Let me tell you that I love you
And I never wanna wrong you
Take my hand baby
Come go through with me
Let me tell you that I miss you
And I never wanna lose you
You’re my heart baby
My life is incomplete without you

Dalam pada ku gembira
Kadang kala sedih juga
Kau sudah berpunya
Tak mungkin jadi milikku selamanya


* Sweet sgt..kn..!! 

Sunday, March 16, 2014

Kau Sempurna Bagiku..

Kau begitu sempurna..
Di mataku kau begitu indah..
Kau membuat diriku..
Akan selalu memujamu..

Di setiap langkahku..
Kukan selalu memikirkan dirimu..
Tak bisa ku bayangkan..
Hidupku tanpa cintamu..

Janganlah kau tinggalkan diriku..
Takkan mampu manghadapi semua..
Hanya bersamamu ku akan bisa..

Kau adalah darahku..
Kau adalah jantungku..
Kau adalah hidupku, lengkapi diriku..

Oh sayangku kau begitu... 
Sempurna... 

Kau genggam tanganku.. 
Saat diriku lemah dan terjatuh..
Kau bisikkan kata..
Dan hapuskan semua sesalku..

Kau adalah hidupku, lengkapi diriku..
Oh sayangku kau begitu..
Sempurna... 
Sempurna... 
Sempurna...

Anak Kucing Baru..!!

Sian kt anak kucing ni ada org buang. Mak kucing pn xdak. Msih mnyusu lg ni.





Tidoq/mkn/tidoq blik..

Kucing xdak tinga..!!

Saturday, March 8, 2014

Jambatan Pulau Pinang 2 (JPP2)

Akhirnya siap gak jmbatan pulau pinang kedua ni. Ni hari kedua selepas perasmian oleh PM Malaysia. Jalan punya la "jammed" start dari tol kt bandar cassia ape ntah aku tak ingat. Almaklum lah baru siap, so ramai yg nak rasa nek jambatan kedua ni. Panjang nya toksah tnya la mmg lg pnjang drpd jambatan yg pertama tu. Ditambah dengan keta bnyak so jalan jd slow. Tp arah brtentangan ok je xbnyak keta. 

Mula-mula berhenti

Mula2 tu x brani nk brhenti tepi jalan sbb mmg xleh, dilarang brhenti di bahu jalan. Tp bila sbjik keta brhenti then kami pn brhenti jgak, trus jd fenomena. Bnyak gila keta brhenti n pakat trun rmai2 nk tgk keindahan jambtan di wktu mlam. 

Sempat lg brgambar di laluan motorsikal =P

Petugas yg brtugas ada yg bg arahan sruh keta jgn brhenti n truskn prjlanan. Tp suma wat derrrkkk ja. Last2 msuk tv dh dilarang keras utk brhenti di ats jmbatan. Hehehe. Nasib bek sempat merasa. 

JPP2

Dri posisi ni bleh nmpak seberang pulau yg kita x nmpak dri JPP1 tu. Pulau apa ntah yg kecik tu.  

Dh start bnyak keta yg brhenti

Dengar kata JPP2 ni pling pnjang di dunia? betul ke? yg JPP1 tu mmg trpnjang di ASIA. 


Tuesday, March 4, 2014

Hyper Act - Hanya Aku


Bersama janji kau sentuh rasa percaya..
Hangat dinginmu mengundang rindu kecewa..
Hanya aku dihuni sepi rasa kasihmu..
Hanya ku yang mencari rembulan masih ada..
Mungkin seketika, walau ku bahagia mengejar bayanganmu..
Tak mungkin ku beroleh saat indah bersamamu..
Hanya aku..

Apakah mungkin berulang janji setia..
Apakan kekal ataupun menyambut duka..
Dan dirimu dijanji sang sempurna..
Dan kecewa kini dipulih rasa kasihmu..
Hanya ku yang mencari rembulan masih ada..
Mungkin seketika walau ku bahagia mengejar bayanganmu..
Tak mungkin ku beroleh saat indah bersamamu..
Hanya aku..

Dingin rasa kasihmu bagai bintang bersemi..
Rindu janji bicara kekal selamanya..
Walau sekadar mimpi tak pernah ku peduli..
Selamanya kan ku pasti merindui dirimu..
Hanya aku..

Monday, March 3, 2014

Sekadar Nasihat #1


Kalau kita tak suka seseorang yang suka pada kita, terus terang sahaja. Jangan buat orang menanti. Jangan cuba-cuba nak uji sampai dia terbukti benar-benar suka kita. Jangan sampai libatkan kedua-dua keluarga.
Jika pasti tidak suka, katakan saja tidak suka. Jika suka, katakan suka.
Sebab kita tidak tahu mungkin Allah akan membalas kembali perbuatan kita membuat orang ternanti-nanti. Buat orang menanti dengan harapan palsu adalah berdosa. Bila orang terluka, kitalah yang menzalimi orang. Doa orang yang dizalimi akan dimakbul Tuhan.
Jangan sampai Allah pula uji kita dengan seberat-berat ujian. Jangan sampai Allah makbulkan doa orang yang dizalimi kita. Jangan sampai Allah buat kita pula yang ternanti-nanti seseorang yang kita nak.
Belajarlah dengan tegas berkata, "Ya" atau "Tidak". Istikharahlah juga sebelum memberi jawapan.
Kopi & Pasta..